Manoscritto Quote this entry Section des Manuscrits enluminés, « Strasbourg, BNU, 2929 » in Initiale. Catalogue of illuminated manuscripts, http://initiale.irht.cnrs.fr/it/codex/11607, accessed on 24.09.2023. RiferimentoStrasbourg, BNU, 2929 Codicologia codex ; parchemin ; 210 mm x 170 mm Risorse online Medium Jonas Facsimilé Notice BVMM Expand / Collapse No image linked Tipologia decorazioneiconographie, ornement, armoiries Bibliografia (17) Pagina 1 / 2 E. WICKERSHEIMER, « Strasbourg, Bibliothèque nationale et universitaire (CGM 47), Manuscrits 1-4759 », 1923 (Catalogue général des manuscrits des bibliothèques publiques de France), p. 573-574 Jeffrey F. HAMBURGER, The Rothschild Canticles, Art and Mysticism in Flanders and the Rhineland circa 1300, New Haven, London, Yale University Press, 1990, p. 79, 142 ; ill. 146, 220 François AVRIL, Claudia RABEL, Isabelle DELAUNAY, Manuscrits enluminés d'origine germanique, 1, Xe-XIVe siècle, Paris, Bibliothèque nationale de France, 1995, n° 159 p. 182 Pamela Susan HEMZIK, Illuminated moral and devotional compilations and lay piety in fourteenth-century Metz, Ann Arbor, University Microfilms International, 1995, p. 740 ; fig. 132 Marie LIONNET, La 'Vie de saint Clément', premier évêque de Metz, Etude analytique, descriptive et stylistique du manuscrit 5227, conservé à la Bibliothèque de l'Arsenal à Paris, Paris, 1996 Christian HECK, L'échelle céleste dans l'art du Moyen Âge, Une image de la quête du ciel, Paris, Flammarion, 1997 (Idées et recherches), p. 132 ; fig. 67 Jeffrey HAMBURGER, Nuns as Artists, The Visual Culture of a Medieval Convent, Berkeley, Los Angeles, London, University of California Press, 1997 (California studies in the history of art, 37), p. 64-66, 147, 178-181 Jeffrey HAMBURGER, « The use of images in the pastoral care of nuns, The case of Heinrich Suso and the Dominicans », The visual and the visionary. Art and female spirituality in late medieval Germany, New York, Zone Books, 1998, p. 200-203 : ill. Jeffrey F. HAMBURGER, « Medieval self-fashioning, Authorship, authority and autobiography in Seuse's 'Exemplar' », The visual and the visionary. Art and female spirituality in late medieval Germany, New York, Zone Books, 1998, p. 244, 247, 253, 259, 262-264, 266-268, 272-275 : ill. Jeffrey F. HAMBURGER, « The 'Liber miraculorum' of Unterlinden, An Icon in its convent setting », The visual and the visionary. Art and female spirituality in late medieval Germany, New York, Zone Books, 1998, p. 200-203, 244, 247, 253, 259, 262-264, 266-268, 272-275 Sylvie BARNAY, Jean DELUMEAU, Le ciel sur la terre, Les apparitions de la Vierge au Moyen Age, Paris, Cerf, 1999 Guylène HIDRIO, Recherches sur l'iconographie de la Sagesse au Moyen Age, Rennes, Université de Rennes II, 1999, p. 680 ; ill. 23 Andreas FINGERNAGEL, Katharina HRANITZKY, Veronika PIRKER-AURENHAMMER, Martin ROLAND, Friedrich SIMADER, Mitteleuropäische Schulen II (ca. 1350-1410), Österreich, Deutschland, Schweizer, Wien, Verlag der Österreichischen Akademie der Wissenschaften, 2002 (Die illuminierten Handschriften und Inkunabeln der Österreichischen Nationalbibliothek, 11) Bernard MCGINN, « Theologians as Trinitarian Iconographers », The mind's eye. Art and theological argument in the Middle Ages, Princeton, Princeton University Press, 2006, p. 195-207, fig. 8 p. 200 Barbara NEWMAN, « Love's Arrows, Christ as Cupid in Late Medieval Art and Devotion », The mind's eye. Art and theological argument in the Middle Ages, Princeton, Princeton University Press, 2006, p. 276-286, fig. 12 p. 280 Jean WIRTH, L'image à la fin du Moyen Age, Paris, Cerf, 2011 (Cerf-Histoire), p. 116-120, 133, 343, ill. p. 119 Laure RIOUST, Manuscrits enluminés d'origine germanique, 2, XVe siècle, Turnhout, Brépols, 2020, p. 70-72, N°23 Firma Notice IRHT (SME), 2008